Unió Excursionista de Sant Joan de les Abadesses

301 persones participen a la caminada popular de l’1 de maig

Un altre edició de la caminada popular de l’1 de maig, una bona participació i un temps molt inestable eren unes premisses per posar-nos a caminar.

Comencem el matí amb un cel molt negre i uns trons que ens avisen de res de bo. Els primers participants, neguitosos, desitgen començar quan més aviat millor, la foscor inicial deixa pas a una gotellada d’aigua que ens avisa que pot passar de tot; recordem edicions passades i tots tremolem de neguit.

De la incertesa inicial passem a una calma on tothom comença a deixar enrere la plaça Clavé per començar a enfilar direcció l’estació, allà agafarem el GR-1 per dirigir-nos a la Serra del Cadell i anar a buscar el primer segell de la targeta, on ens obsequiaran amb uns talls de coca i llonganissa i uns porrons amb aigua anisada que ens reconfortaran per seguir una estona més. L’esmorzar queda a poc més de tres quilòmetres, La Fullosa, però la pujada per accedir-hi ens deixarà el dipòsit buit, sort que ens espera un esmorzar calent i pa amb tomàquet, una mica de fruita i un cafè calent que ens tornaran a posar sobre el camí.

Ara vindrà baixada, deixarem la casa d’El Negre i continuarem baixant fins el torrent de la Pudor, ara tenim una forta pujada per un corriol molt maco, la següent parada la tenim al turó de Còdol; un ruixat de curta durada ens ha recordat que la inestabilitat encara continua. Uns monjos de taronja, ja pelats, i un xic d’aigua ens ajudaran a continuar el nostre camí fins al barri de l’estació, punt i final a un matí incert, meteorològicament, però profitós, donat que hem pogut aprofitar la sortida per gaudir de l’entorn i companyia dels participants.

Aquí ens espera una taula ben parada amb patates, llonganissa, coca...i unes begudes per refer-nos de la baixada del collet del Vent fins al Parc de l'Estació.

Agrair a tots els que han col·laborat perquè aquesta 21a edició tornes a ser un èxit.

Política de galetes

Aquest lloc web fa servir galetes per a obtenir dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continueu navegant considerem que accepteu el seu ús. Sempre podreu revocar el vostre consentiment i obtenir més informació a la pàgina de política de galetes.