Pica d´Estats per la vessant Occitana
Els dies 28 i 29 d'agost la secció d'alta muntanya de la Unió Excursionista de Sant Joan de les Abadesses organitza una sortida general d'alta muntanya. L'objectiu serà arribar al cim de la Pica d'Estats de (3.143 m.) des de la vessant francesa. Aquesta és una sortida típica d'alta muntanya i de ben segur que molts de vosaltres ja haureu realitzat alguna vegada ,però creiem que assolir el cim des de frança és un alicient per tornar a la Pica.
Es remonta el barranc per el marge esquerra del torrent per un terreny aspre que exigeix superar fortes pendents d´herba i pedres on la neu és persistent fins ben entrat l´estiu.
Al arribar a l´estany de riufred (2.360 m.) es baixa per una canal de pedra polida fins al torrent, el creuem i al marge dret apareixen les ruines de Orris (2.400 m).
Més amunt apareixen les neus perpètues i per una congesta arribem al coll de riufred (2.978m), on a la dreta ens queda el pic de Montcalm, i a l´esquerra la Pica d´Estats, i per un camí ben fresat i fàcil arribem al cim.
www.uesantjoan.cat/files/Pica destats cartell.pdf